НАСТАВА НА ДАЉИНУ У ВАНРЕДНОМ СТАЊУ

Све информације о терминима и начину реализовања онлајн наставе за Уметничку школу можете сазнати на новоформираној страници на нашем сајту:

НАСТАВА НА ДАЉИНУ У ВАНРЕДНОМ СТАЊУ 2020

На овој страници добијаћете све неопходне информације о начину извођења наставе на даљину која почиње са функционисањем у уторак 17. марта 2020.

Од информација које тренутно поседујемо, упућени смо да обавестимо средњошколце да ће наставне јединице и теме за поједине бити доступне на платформи РТС ПЛАНЕТА. (https://rtsplaneta.rs/)

Још једном морамо да напоменемо да је све ово за нас подједнако нов терен и молимо Вас за стрпљење уколико буде погрешака.

Сваку нову информацију коју добијемо трудићемо се да Вам проследимо у најбржем могућем року.

***

Изводи из дописа који се тичу средњих школа

За сада у наставку можете прочитати детаље из дописа које смо 16. 3. 2020. добили од Министарства просвете, науке и технолошког развоја, а тичу се средних школа:

2. Едукативни садржаји за учење на даљину који се емитују на каналу Радио телевизије Србије – РТС Планета за ученике средње школе
За ученике средње школе наставне јединице и теме биће доступне на платформи PTC Планета. Обавеза средње школе је да на свом сајту постави банер са свим линковима на којима се може приступити лекцијама и платформама за учење. Наставници су у обавези да, у сарадњи са одељењским старешинама, остваре потребну комуникацију са ученицима и/или њиховим родитељима и када је потребно да дају додатна упутства за учење након емитованих садржаја (нпр. додатне презентације или задаци за вежбање у радној свесци, домаћи задаци – есеји, анализе, презентације, илустрације, цртежи, извештај о мини пројекту и друго).

Посебно указујемо на потребу да, осим садржаја који ће бити припремљени за емитовање на PTC Канал 3 и платформи PTC Планета, наставници основних и средњих школа (општеобразовних и стручних предмета), будући да најбоље познају своје ученике, користе доступне дигиталне уџбенике и садржаје на начин који омогућава учење на даљину. Такође, указујемо и на могућност прилагођавања постојећих наставних припрема, материјала и презентацијама са упутствима за учење, тако да они буду доступни највећем броју ученика (електронска пошта, Viber група).

3. Онлајн платформе као подршка настави на даљину
Наставницима и ученицима основне и средње школе на располагању је велики број онлајн платформи (Viber, Zoom, Microsoft Teams), као и национална платформа за онлајн учење Моја школа. Њиховим коришћењем, наставници и ученици биће у ситуацији да остваре интеракцију и размену материјала у функцији савладавања програмских садржаја.
Упутства и педагошке препоруке за коришћење ових платформи моћи ће да се нађу на интернет страници www.rasporednastave.gov.rs и њихово коришћење је бесплатно.
На званичној интернет страни Министарства биће постављена одговарајућа упутства, као и обавештења о датумима у вези са почетком њиховог функционисања.
За потребе подршке ученицима у учењу, апелујемо на хоризонталну размену међу наставницима ушколи и између школа, како би се најквалитетнији садржаји учинили доступним ученицима (образовне веб странице, дигитални садржаји које је набављала школа, приватне веб странице и друго што доприноси остваривању циљева и задатака/исхода наставе одређеног предмета у зависности од програма образовања и васпитања у том разреду).

5. Праћење напредовања ученика у периоду учења на даљину

На основу материјала које наставници достављају ученицима и на основу повратних информација ученика након праћења ТВ лекција (часова) и других образовних садржаја, потребно је да наставници бележе податке о напредовању ученика до којих могу доћи кроз различите врсте размена (домаћи задаци, структурирана вежбања и провере, есеји, пројекти, презентације, цртежи и др.). Своје продукте и домаће задатке ученици могу достављати наставницима путем мејла (слике, фајлови) или у оквиру одабране онлајн платформе.
На основу повратних информација од ученика, а кроз хоризонталну професионалну размену планова и искустава, наставници треба да воде рачуна о дневној оптерећености ученика и одржавању потребног нивоа мотивације за учење, што се постиже добрим плановима формативног праћења. По нормализовању услова и по повратку у учионице, све квалитетне формативне оцене и увиди наставника могу бити значајно искоришћени за сумативно оцењивање на крају наставне године.

6. Евиденција о реализацији образовно-васпитних активности на даљину образовно-васпитних активности

За евиденцију образовно-васпитних активности на даљину одговорни су наставници и директор школе.
Наставници су у обавези да у електронски дневник евидентирају све реализоване ТВ часове и друге наставне јединице/теме које су реализоване путем других видова комуникације (РТС Планета, платформе за управљање електронским учењем, упутства дата мејлом и други алати за видео конференције) са напоменом о начину реализације (облик комуникације са ученицима и канал комуникације). Ова евиденција ће бити у функцији верификовања реализоване наставе, чиме се стварају услови да редован завршетак наставне године.
Евиденција наставе на даљину у школама које не користе електронски дневник треба да се заснива на белешкама и евиденцијама које на индивидуалном нивоу воде наставници, да би се, по нормализовању услова, потребни подаци могли накнадно унети у књиге евиденције образовно-васпитног рада.
Обавезују се директори школа да прате и ажурирају све видове евиденције која се води у периоду када постоји организовано учење на даљину.

7. Додатни видови подршке ученицима у учењу на даљину
Потребно је да одељењске старешине подстичу ученике на редовно учење и рад, да им пруже подршку у томе, при чему могу користити различите видове електронске комуникације. Ова комуникација је у функцији пружања психо-социјалне подршке и од посебне важности је за ученике и родитеље у привремено отежаним условима и у припреми за прелазак на редовни режим наставе и учења.
Потребно је да стручни сарадници помогну наставницима у изради наставних материјала који се могу користити приликом учења на даљину, као и у комуникацији са ученицима и родитељима. Такође, потребно је да стручни сарадници осмисле радионице и/или материјале за рад са ученицима у домену организације учења и слободног времена, техника учења, самовредновања напредовања кроз учење и у областима које се специфично односе на васпитни рад са ученицима (један од предлога су радионице преко Microsoft Teams, Zoom, Skype или Viber).